Khamis, 14 Mei 2009

Aso San Kumamoto


Aso San atau Gunung Aso adalah salah sebuah Gunung berapi di Pulau Kyushu. Ia masih lagi aktif dan mengeluarkan gas dengan banyak. Pada masa gas keluar, pengunjung tidak dibenarkan berada di puncak gunung tersebut.

Sebenarnya selepas kami ke Greenland, kami terus ke Kumamoto ke rumah Kadir n Sya. Kebetulan dierowang buat makan makan jadi apa lagi.. peluang laaa sambil makan free jalan jalan kumamoto. Petang tu sampai di Kumamoto lebih kurang jam 6, malam itu tidur dirumah kadir dan pagi esoknya kami bertolak ke Aso Sanjo. Jam 11 pagi tiba di sana terus ambil gambar keindahan alam disitu. Memang cantik, tetapi keadaan cuaca sedikit panas tetapi masih lagi bertahan dan gas yang keluar dari gunung tidak banyak sangat.

Diberitakan bahawa mulut gunung berapi ini dikatakan yang terbesar didunia. Kami naik sehingga keatas dan boleh nampak terus kemulut gunung berapi tersebut. Penat jugak berjalan disekeliling kawasan tersebut. Sejam kemudian kami beransur turun dan singgah di spot spot yang menarik untuk shashin o tokimasu... _(ambik gambar).

banyak lagi tempat area Kyushu nie yang belum explore lagi.... hopely dalam tahun nie atau bila free tahun depan dapat pi ronda-ronda lagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Welcome...Selamat Datang...Irasshai...

pls click

Pls Click