Isnin, 11 Mei 2009

Mitsui Greenland


Baru sahaja minggu lepas berjalan ke Hiroshima, penat tak habis lagi dah nak pi Greenland pulak. Asalnya tak ada planning pun nak pergi, tetapi olehkerana ada kawan di Kumamoto buat makan-makan pada sabtu lepas maka kami pun merancang untuk perjalanan ke Kumamoto.

Perjalanan ke Greenland lebih kurang sejam dari Sagashi ikut jalan biasa dan dari situ lebih kurang 40 minit lagi ke Kukamoto. Di Greenland bermacam permainan ada kat situ, kalau diMalaysia umpama SunWay Lagoon. Kawasanya besar sungguh dan memang kalau jalan kaki sure macam nak tercabut kaki.

Untuk masuk ke Greenland bayaran tiket dikenakan mengikut pakej. Jika bayar harga tiket saha maka harga cuma 1600 yen tetapi jika sekali dengan tiket untuk semua permainan kita kena bayar dalam 5000 yen rasanya.

Dah tu semua game tiketnya mahal-mahal jugak. Olehkerana kami sampai di Greenland sudah jam 12 tegahari maka kami ambil tiket 1600 yen dan jika nak main kami beli ticket berasingan. Olehkerana cuaca hari ini tersangatlah panasnya mencecah 30 darjah maka menyebabkan kami keletihan walaupun tidak berpeluh. Jadi hanya satu dua game sahaja yang dicuba. Mungkin lain kali kena pergi seawal pagi dan stay kat situ sehingga malam.

Jam 3 petang kami keluar dari situ dan menuju ke Kumamoto.. untuk bermalam disana...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Welcome...Selamat Datang...Irasshai...

pls click

Pls Click